🕴️ ساخت انیمیشن انسانی با موشن کپچر

حرکات واقعی بدن + حالات دقیق چهره برای بازی، انیمیشن و متاورس

برای خلق شخصیت‌هایی زنده، باورپذیر و تأثیرگذار، ترکیب موشن‌کپچر بدن و صورت بهترین انتخاب است.
با استفاده از ابزارهای حرفه‌ای مثل iClone، Blender، Cascadeur، ZBrush و … حرکات انسان به‌طور دقیق به مدل‌های سه‌بعدی منتقل می‌شن — مناسب برای سینماتیک، بازی‌های ویدیویی، متاورس، تیزرهای تبلیغاتی و پروژه‌های واقعیت مجازی.


✅ چه کاری برای شما انجام می‌دهم؟

موشن کپچر بدن (Body Motion Capture):

  • ضبط یا استفاده از داده‌های آماده حرکات انسانی (راه‌رفتن، دویدن، مبارزه، تعامل با اشیا…)

  • اصلاح و ترکیب حرکات در Cascadeur / Blender

  • Retarget روی کاراکتر اختصاصی شما با اسکلت سفارشی یا استاندارد Unity/UE

  • آماده‌سازی انیمیشن‌های Loop مثل Idle، Walk، Attack، Jump

موشن کپچر صورت (Facial Motion Capture):

  • ضبط حالات صورت با استفاده از iClone Motion LIVE یا ویدیوهای مرجع

  • انیمیشن لب‌خوانی (Lip Sync) دقیق با صدا یا دیالوگ

  • انتقال انیمیشن به کاراکترهای دارای Rig صورت یا BlendShape

  • ویرایش و تمیزکاری انیمیشن برای حس بهتر (Emotion Polishing)


🛠️ ابزارهای مورد استفاده:

  • iClone + Faceware / AccuLips – کپچر صورت و همگام‌سازی لب

  • Cascadeur – ساخت، اصلاح و طبیعی‌سازی حرکات بدن

  • Blender – ترکیب، رندر، ریتارگت و خروجی نهایی

  • پشتیبانی از خروجی به Unity / Unreal / WebGL

  • فرمت‌ها: FBX، BVH، Blend، GLTF


🕒 زمان اجرا:

  • پروژه ساده (حرکت بدن + انیمیشن چهره تا ۳۰ ثانیه): ۳ تا ۷ روز کاری

  • سینماتیک یا انیمیشن بلندتر: بسته به تعداد شات و دیالوگ‌ها تا ۱۵ روز کاری


🎁 خروجی نهایی:

  • فایل انیمیشن کامل و قابل استفاده در موتور بازی یا ویدیو

  • سازگار با ریگ‌های استاندارد (Unity Humanoid / UE5 Skeleton / Custom Rig)

  • هماهنگ با صدا، موسیقی و طراحی صحنه

  • مستندات یا آموزش استفاده در پروژه شما (در صورت نیاز)


📌 مناسب برای:

  • بازی‌های سوم‌شخص و اول‌شخص

  • سینماتیک‌ و تریلر تبلیغاتی بازی

  • متاورس و آواتارهای دیجیتال

  • ویدیوهای دیالوگ‌محور با کاراکتر سه‌بعدی

  • اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده / مجازی